Longering

Drog till stallet idag trots ryggen. Valde dock att avstå ridning och longera istället. Fick prova polarens Pessoa Lungeing System på Cassie. Brittany fick visa hur allt skulle sitta och jag bad henne ta hand om longeringen så jag fick se ordentligt hur Cassie rörde sig och hur den påverkade henne. Hon skötte sig så otroligt bra. Jobbade bra och verkade inte störa sig på linorna alls. Endel hästar kan ju reagera på den bakre remmen, men Cassie verkade inte alls berörd. Var så nöjd med min lilla pärla! Så tror nog jag ska investera i ett sådant system. Kanske får mig lite mer motiverad till det här med longering. =o)
Hon fick också på sig sitt nya regntäcke! Ett Weatherbeeta Landa Freestyle. Gulligt rutigt! Det ösregnade igår och ska bli kyligt i natt. Just nu när det är sånt här 'mellan väder' är det så svårt med täcken. Och Cassie svettas rätt lätt så jag får verkligen försöka hålla koll så hon inte behöver ha på sig för mycket i onödan.
Kram Jess ♥















Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ser riktigt fin ut, vad är det för ras? :) Och hur kommer det sig att du är i Australien med häst?

2011-04-28 @ 17:26:37
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/
Postat av: Emma

Hans teckning i pannan ser lite ut som ett hjärta tycker jag x) :D

2011-04-28 @ 19:57:44
URL: http://armonios.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Superfin häst! Hur kommer det sig att du bor i Australien? :)

2011-04-28 @ 20:56:08
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0