Still alive!

Ja...jag lever... har varit mycket att stå i den senaste veckan. Ibland känns det svårt att hinna med allt och att var allt och alla till lags... jobb, plugg, häst, kille...och alla andra vardags sysslor... känner verkligen att jag behöver klona mig själv ibland! 24 timmar på ett dygn är inte tillräckligt! Undrar hur det kommer gå när man väl skaffar barn...hur ska jag hinna med då om jag redan nu tycker det är mycket! Ha,ha!
Jason äkte tillbaka till jobbet i dag. Släppte av honom vid flyget. Så nu är man själv igen de närmaste 3 veckorna. Trist, men ger mig en chans till mer fokus på skolan och mer tid till hästen. Blir ju att jag vill spendera tid med J när han är hemma så de vanliga rutinerna blir lite si och så.
Helgens clinic med Sonja Johnson gick för övrigt bra. Kul var det. Blev inte så mycket höjder mer träning på teknik. Gick igenom, 2-point och 3-point sits, tränade balans och hur vi skulle använda kroppen, sitsen och vikthjälper i  svängar i stället för att dra runt i tyglarna. Tränade snävare svängar på hinder på serpentinbågar. Och fick träna på att galoppera på 8 volt med enhandsfattning! Ja...fan så mycket svårare än jag trodde. Men när jag och Cassie väl fick kläm på det så gick det rätt bra. Kände mig som en riktig cowboy. =0) Insåg verkligen vikten av denna övning och hur den kan användas till att bättra på skolningen både inom dressyren och hoppningen. Strävan är ju en lyhörd och väl skolad häst så blir till att träna på hemma. Fick även tips på en annan bra övning som passar bra till min tant som gärna ligger på lite. En övning som får henne att tänka samtidigt som hon får träna på kvickheten i benen. Ett upprätt hinder med 2 bommar på marken, bommarna går från var sida av hindret och möts i en spets framför hindret, det hela bildar en trekant. Hindret hoppas snett och som på en 8 volt. Fick inga super bilder tyvärr... lite videos dock. Vet inte om jag vågar lägga upp...ha,ha... vi är ju inte direkt pro...lol
Kram Jess ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0