Lazy Sunday

Å så skönt det är med lediga dagar! Önskar jag var ledig hela tiden... lol Sov sjukt länge idag... gick inte upp förrän vid 12! Tror min slitna sjuka kropp behövde all den där sömnen för att repa sig, känner mig så mycket bättre idag.
Tyvärr blev det ju ingen tävling för min del... bilen blev ju aldrig klar i tid. Så det blev dressyr träning på hemma plan istället. Hade ju i alla fall ett riktigt bra pass... vet inte hur det såg ut men fan vad bra det kändes. Lyckades få damen att länga på steget riktigt bra (för att vara henne...lol ) i ökningar längs långsidan. Hon skulle ju försöka trotsa och joxa med mig som alltid i början av passet, men tror jag blivit bättre på att kontra och få henne att inse att jag är boss och att hennes små knep att slippa undan inte funkar på mig. När hon tröttnar tar hon tag i bettet  sticker näsan i vädret och ångar på som en kamel i ett par steg tills jag återfår bettet och kontrollen. Sjukt frustrerande! Hur som haver så fokuserade jag på tempot idag också. Hon är så oregelbunden och vill ofta ånga på för fort eller blir trippig och kort i steget. Speciellt när hon blir nervig och andra hästar kommer för nära. Hon var nästan lite överkänslig när jag skulle rida slutor och gav jag för mycket ytterskänkel  blev fröken lite frustrerad. Undrar om hon kanske är brunstig... så svårt att se på henne då hon inte har tydliga brunster direkt. Har inte haft så mycket att göra med ston tidigare så jag har väl inte mycket erfarenhet av det ämnet heller. =op Hon har lyckats klia sönder svansroten i alla fall...har aldrig hänt förr... hon har blivit avmaskad för inte så länge sedan, så undrar just vad det kan vara?
Åt en god men sen lunch när jag väl kom hem. Blev en seafood pasta med dill från egna kryddträdgården. Yummo!
Kram Jess ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0