Horsing around

Lite sen uppdatering från i söndags. Hade månatliga (heter det verkligen så???? =op) meetinget med ridklubben. Rider för en klubb med bara vuxna ryttare med egna hästar. Vi träffas en gång i månaden och har då en heldag där vi rider 2 pass med fika/lunchrast emellan. Vi är oftast 2-3 ryttare per grupp och kan välja mellan 3 eller 4 olika instruktörer att rida för och blir indelade efter ridvana. Det är en riktigt skön stämning utan press eller krav. Vi är en salig blandning från satsande tävlingsryttare till skogsmullar... =0) Jag fick privatlektion det första passet då den andra tjejen i min grupp var sjuk. Gick riktigt bra faktiskt. Cass lyssnade bättre än vanligt och hade fokus på arbete istället för på vad de andra hästarna var och gjorde. Hon blir ju gärna spänd och nervig bland andra hästar och när hon är på bortaplan. Andra passet var hoppning och även där var jag riktigt nöjd med damen. Hon räddade även mig vid ett par tillfällen då jag klantade till det. =0p Så det var en bra dag... varmt som fasen också. Jag var bra trött när jag väl kom hem. Fick tyvärr inga ridbilder, blir ju så när man inte har någon paparazzi efter sig...lol Men tog lite bilder från ridklubben. Ser helt annat ut an vad man föreställer sig... lol Anläggningen delas av ett par klubbar och används bara då när de har klubbträffar. Det är inga riktiga stall etc. Finns tillfälliga stallplatser under tak samt små sand paddockar att ställa hästarna i under dagen. Ett klubbhus med kök och toaletter samt ett material rum. Vi sätter upp dressyrbanorna på morgonen, i form av kedjor på marken som ramar in banan samt sätter upp bokstäverna runt omkring. På så sätt lägger vi upp 3-4 banor jämte varandra och flera lektioner kan hållas samtidigt. Funkar väldigt smidigt och riktigt skönt att inte behöva vara inramad av ridhusväggar ibland. Här nere tillåter ju oftast vädret till mer utomhusridning än hemma i Sverige. Kan nog räkna på båda mina händer antalet gånger min tant har varit inne i ett ridhus. =o) Det är utebanor som gäller down under.
Kram Jess ♥
Klubbhuset längst bort och de 2 stallarna och materialbod närmast i bild



Sandpaddockar



Gula sandbanan är för uppvärmning och längst bort är dressyrbanorna upplagda
Ursäkta kass bild... hade bara mobilen med mig.



Cassie ♥





Radaröron...ha,ha!

Kommentarer
Postat av: Jenny Persson

Åh, vad varmt och mysigt det ser ut! drömmer mig bort :)

2010-11-03 @ 15:05:45
URL: http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com
Postat av: Nattababe

Härligt blogg, men shit!! -Fan vad härligt du har det! Hade velat bo som dig! :o



Kramisar

2010-11-03 @ 16:14:10
URL: http://nattababe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0